Полезно ли е изграждането на система за управление на качеството в една организация? Отговорът е еднозначен, ползите са огромни, поставянето на общодействащи бизнес правила, взаимодействието между всички служители, коригирането и превенцията на несъответствията и цялостното подобряване на качеството си заслужават усилията, времето и средствата, вложени в една успешна СУК.
Ето накратко част от преките ползи за всяка организация, въвела и работеща по изискванията на ISO 9001:2008 :
- Осигуряване изпълнението на нормативните
изисквания;
- Полагане на основа за оптимизиране на
процесите чрез използване на инструментариум за тяхното управление;
- По-добро планиране,
проследимост и реализиране на целите и задачите в организацията-клиент;
- Осигуряване на ясно регламентирани отговорности,
пълномощия и процеси на комуникация;
- Поддържане на ефективна комуникация и координация
в рамките на Организацията;
с външните заинтересовани страни;
- Подобряване на реда за управление на документите и
данните;
- По-целенасочено и по-пълноценно използване на
информацията;
- Подобряване обмена на опит в
резултат на информацията от анализа на данните;
- Намаляване на разходите, произтичащи от
възникване на несъответствия чрез залагане на превенцията;
- Повишаване
на легитимността и подобряване имиджа на организацията пред заинтересованите страни;
- Увеличаване удовлетвореността на
клиентите;
- Повишаване
мотивацията на човешките ресурси;
- Получаване
на стимули за непрекъснато развитие и усъвършенстване в резултат от обективната
оценка при периодичните одити на системата за управление.
Няма коментари:
Публикуване на коментар